De werkkostenregeling (WKR) is per 1 januari 2015 verplicht ingevoerd voor alle werkgevers. Hiermee is de flexibilisering van de Werkkostenregeling (WKR), de introductie van het noodzakelijkheidscriterium en een praktische administratieve verwerking en afrekensystematiek een feit.

Nu uw organisatie is overgestapt op de Werkkostenregeling (WKR) wilt u er ook het maximaal mogelijke uithalen voor uw organisatie, uw werknemers of uw klanten. Tijdens dit actualiteitencollege worden de volgende onderwerpen uitgebreid behandeld en toegelicht met diverse praktijk voorbeelden, waarmee u direct aan de slag kunt.


Op fiscaal gebied:
-de gebruikelijkheidstoets en het noodzakelijkheidscriterium
-hoe om te gaan met de doelmatigheidsgrens van € 2.400,-
-hoe voorkom ik dat de inspecteur gaat corrigeren als blijkt dat er sprake is van Tariefarbritrage
-de jaarlijkse afrekensystematiek binnen de WKR
-de samenvoeging van vrije ruimtes binnen één concern
-de vrijstelling voor branche-eigen producten
-de btw-problematiek binnen de WKR
-de gerichte vrijstelling voor werkplekgerelateerde voorzieningen
-welke onbelaste vergoedingen zijn mogelijk onder de WKR
-welke zaken worden fiscaal op nihil gewaardeerd en welke voorwaarden kleven hieraan
-hoe om te gaan met personeelsfeesten en -voorzieningen
-de WKR en het effect op de (bestaande) cafetaria-systemen
-de aanpassingen van de WKR per 1 januari 2020
-de berekening en toepassing van de vrije ruimte van 1,2%
-de WKR in de holdingstructuur/op concernniveau
-hoe kan ik mijn werknemers zo fiscaal vriendelijk mogelijk belonen
-welke mogelijkheden heb ik ter beschikking om mijn personeelskosten in de hand te houden
-op welke wijze kan de werkgever nog een vaste kostenvergoeding geven aan de werknemer
-de laatste stand van zaken op het gebied van beleid en de jurisprudentie
-de verdere toekomstige wijzigingen in de WKR naar aanleiding van de uitkomsten van de evaluatie van de wet 

Op administratief gebied:
-de administratieve verwerking van de fiscale aspecten uit de WKR
-de verwerking van allerlei kostensoorten
-de aansluiting financiële en salarisadministratie
-de inrichting van de financiële administratie

Duur:
Eén dag, van 9.30 uur tot 16.30 uur.


PE-punten:
Het NIRPA kent aan dit actualiteitencollege 90 PE-punten toe. 

Het NIRPA waardeert onze Actualiteitencolleges met het cijfer 9!
Een cijfer waar we uiteraard trots op zijn en waarvan we met recht kunnen zeggen dat u bij ons aan het juiste adres bent om uw specialistische vakkennis te onderhouden en/of bij te spijkeren.

Datum en plaats in 2019:
Datums: op aanvraag
Locaties: in geheel Nederland en/of op basis van incompany


Investering:
Uw investering bedraagt € 325,- exclusief 21% Btw, inclusief documentatie en catering. 
Komt u met meerdere collega's, dan ontvangt u 10% korting op de gehele factuurprijs.

Inschrijven:
Klik hier om u in te schrijven voor dit Actualiteitencollege.

Overig:
Wij werken in kleine groepen (maximaal 15 deelnemers) met ervaren materie-deskundigen, zodat u persoonlijke aandacht krijgt en optimaal wordt voorbereid op het werken met deze nieuwe wetgeving.  

Graag bij inschrijving aangeven op welke datum en plaats u de bijeenkomst wenst bij te wonen.

Incompany training:
Dit actualiteitencollege kan ook, met Nirpa PE-punten, vanaf 5 deelnemers, op uw (bedrijfs-)locatie in Nederland worden verzorgd op basis van incompany. 

Contact:

Voor nadere informatie en/of aanmelding kunt u ook rechtstreeks contact met ons opnemen op 06-55963786 of via de e-mail op info@payrollboeken.nl