Actualiteitencollege-Werkkostenregeling-(WKR)
De Werkkostenregeling (WKR) is alweer ruim 6 jaar geleden verplicht ingevoerd voor alle werkgevers. 

Uiteraard wilt voor uw organisatie, uw werknemers en/of uw klanten het maximaal mogelijke voordeel uit de Werkkostenregeling (WKR) halen. Daarom worden tijdens dit actualiteitencollege de hierna opgenomen onderwerpen uitgebreid behandeld en toegelicht met diverse praktijk voorbeelden, zodat u daar direct mee aan de slag kunt.


Op fiscaal gebied:
-de gebruikelijkheidstoets en het noodzakelijkheidscriterium
-hoe om te gaan met de doelmatigheidsgrens van € 2.400,-
-hoe voorkom ik dat de inspecteur gaat corrigeren als blijkt dat er sprake is van Tariefarbritrage
-de nieuwe jaarlijkse afrekensystematiek binnen de WKR die per 1 januari 2020 is ingevoerd
-de samenvoeging van vrije ruimtes binnen één concern en de risico's hier van
-de vrijstelling voor branche-eigen producten en de (nieuwe) fiscale waardering
-de BTW-problematiek binnen de WKR
-de gerichte vrijstelling voor Werkplekgerelateerde voorzieningen
-welke onbelaste vergoedingen zijn mogelijk onder de WKR
-welke zaken worden fiscaal op nihil gewaardeerd en welke voorwaarden kleven hieraan
-hoe om te gaan met personeelsfeesten en -voorzieningen
-de WKR en het effect op de (bestaande) cafetaria-systemen
-de aanpassingen en berekening van de vrije ruimte binnen de WKR per 1 januari 2021
-de vrijstelling voor de Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) 
-hoe kan ik mijn werknemers zo fiscaal vriendelijk mogelijk belonen
-welke mogelijkheden heb ik ter beschikking om mijn personeelskosten in de hand te houden
-op welke wijze kan de werkgever nog een vaste kostenvergoeding geven aan de werknemer
-de tijdelijke aanpassingen in de WKR naar aanleiding van de Corona-crisis
-hoe kan ik het thuiswerken tijdens de Corona-crisis zo fiscaal vriendelijk mogelijk faciliteren
-de laatste stand van zaken op het gebied van de jurisprudentie

Op administratief gebied:
-de administratieve verwerking van de fiscale aspecten uit de WKR
-de verwerking van allerlei kostensoorten
-de aansluiting financiële en salarisadministratie
-de inrichting van de financiële administratie

Duur:
Eén dag, van 9.30 uur tot 16.30 uur.


PE-punten:
Het NIRPA kent aan dit actualiteitencollege 90 PE-punten toe. 

Het NIRPA waardeert onze Actualiteitencolleges met het predicaat Excellent!
Dat is een predicaat waar we uiteraard bijzonder trots op zijn en waarvan we met recht kunnen zeggen dat u bij ons aan het juiste adres bent om uw specialistische vakkennis te onderhouden en/of bij te spijkeren.

Datum en plaats:
Datums: op aanvraag
Locaties: in geheel Nederland en/of op basis van incompany


Investering:
Uw investering bedraagt € 325,- exclusief 21% Btw, inclusief documentatie en catering. 
Komt u met meerdere collega's, dan ontvangt u 10% korting op de gehele factuurprijs.

Inschrijven:
Klik hier om u in te schrijven voor dit Actualiteitencollege.

Overig:
Wij werken met kleine groepen (maximaal 15 deelnemers), zodat u persoonlijke aandacht krijgt en optimaal wordt voorbereid op het werken met alle nieuwe wetgeving.  

Graag bij inschrijving aangeven op welke datum en plaats u de bijeenkomst wenst bij te wonen.

Incompany training:
Dit actualiteitencollege kan ook, eventueel met Nirpa PE-punten, op uw (bedrijfs-)locatie in Nederland worden verzorgd op basis van Incompany. 

Contact:

Voor nadere informatie en/of aanmelding kunt u ook rechtstreeks contact met ons opnemen op telefoonnummer 06-55963786 of via de e-mail op info@payrollboeken.nl