“Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.” Deze slogan van de belastingdienst kennen we allemaal, echter de belastingaangifte is niet leuk en zeker niet gemakkelijk!

De vele regels en even zo vele uitzonderingen op deze regels zorgen ervoor dat u als HRM-medewerker en/of Salarisadministrateur in toenemende mate te maken krijgt met vragen van uw medewerkers en leidinggevenden over de Inkomstenbelasting. Ook het huidige Kabinet Rutte III gaat in de periode 2019 - 2021 behoorlijk wat wijzigingen doorvoeren in deze wet- en regelgeving.

Tijdens het Actualiteitencollege Inkomstenbelasting voor Salarisadministrateurs en HRM-medewerkers wordt u in begrijpelijke taal meegenomen in deze complexe materie en de op handen zijnde wijzigingen die door het Kabinet Rutte III zullen worden doorgevoerd.

In één dag wordt u volledig bijgepraat over o.a. de volgende onderwerpen *):
-uitleg van het boxenstelsel in de Inkomstenbelasting
-het fiscaal partnerschap
-de heffingskortingen in de Inkomstenbelasting
-de wijze van verrekening van de voorheffingen (w.o. de loonheffing)
-de samenhang tussen de Inkomsten- en Loonbelasting
-de eigenwoningregeling
-de voorwaarden voor de (hypotheek-)renteaftrek
-de werkgeversverklaring voor het verkrijgen van een hypothecaire lening
-de kosten die u mag aftrekken bij de aankoop van een eigen woning
-de bijleenregeling
-de renteaftrek bij het tijdelijk bezitten van 2 woningen en/of woningen in aanbouw
-restschulden eigen woning (bij het onderwater staan van de eigen woning)
-de wijziging in de berekening van de grondslag van Box 3 
-de verplichting tot het doen van aangifte
-de informatie verplichtingen t.o.v. de inspecteur
-de bewijslastverdeling/omkering van de bewijslast/informatiebeschikking
-navordering van Inkomstenbelasting
-uw rechten en verplichtingen in de bezwaar- en beroepsfase
-de regelingen van Resultaat uit overige werkzaamheden en Winst uit onderneming
-de opvolger van de Wet DBA
-alle overige wijzigingen die het Kabinet Rutte III voor u in petto heeft
 
*) daarnaast is vrije inbreng van onderwerpen ook nog mogelijk tijdens het college zelf!


Duur:
Eén dag van 10.00u tot 15.30u

Plaats en tijd in 2019:
Datums: op aanvraag
Locaties: in geheel Nederland en/of op basis van incompany

Aantal deelnemers:
Maximaal 25 deelnemers.

Kwaliteit en PE-punten:
Het NIRPA kent aan dit actualiteitencollege 75 PE-punten toe. 
Het NIRPA waardeert onze Actualiteitencolleges met het cijfer 9!
Een cijfer waar we uiteraard trots op zijn en waarvan we met recht kunnen zeggen dat u bij ons aan het juiste adres bent om uw specialistische vakkennis te onderhouden en/of bij te spijkeren. 

Investering:
Uw investering bedraagt € 325,- exclusief 21% Btw, inclusief college-map met hand-outs en catering. Komt u met meerdere collega's, dan ontvangt u 10% korting op de gehele factuurprijs.

Inschrijven:
Klik hier om u in te schrijven voor dit Actualiteitencollege.


Incompany training:
Dit actualiteitencollege kan ook, met Nirpa PE-punten, vanaf 5 deelnemers, op uw (bedrijfs-)locatie in Nederland worden verzorgd op basis van incompany.

Contact en aanmelden:
Voor nadere informatie en/of aanmelding kunt u ook rechtstreeks contact met ons opnemen op 06-55963786 of via de e-mail op info@payrollboeken.nl